Освітньо наукові програми 2024 рік
Освітньо-наукова програма «Cтоматологія» 2024
Освітньо-наукова програма
Загальна інформація
Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділу | Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) рівень |
Ступінь вищої освіти | Доктор філософії |
Галузь знань | 22 Охорона здоров’я |
Спеціальність | 221 Стоматологія |
Форма здобуття освіти | Очна (денна, вечірня), заочна |
Освітня кваліфікація | Доктор філософії зі стоматології |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь освіти – доктор філософії Галузь знань – 22 Охорона здоров’я Спеціальність 221 Стоматологія |
Додаткові вимоги до правил прийому | Загальні правила прийому до аспірантури затверджуються згідно додатку до документу «Правила прийому для здобуття вищої освіти у Львівському національному медичному університету імені Данила Галицького», які погоджені Вченою радою Університету. |
Академічні права випускників | Здобуття наукового ступеня доктора наук. Здобуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих. |
Працевлаштування випускників та подальше навчання | Здійснення процесу працевлаштування на посадах наукових і науково-педагогічних працівників у наукових установах, закладах вищої освіти, а також на посадах працівників найвищої кваліфікації у медичних закладах. Після завершення навчання в аспірантурі та захисту дисертаційної роботи за даною освітньо-науковою програмою фахівець має право виконувати наступні професійні функції: – науковий співробітник (зі спеціальності “Стоматологія”) (код КП-2222.1); викладач університетів та закладів вищої освіти – (КП – 2310); – доцент – (КП – 2310.1); інші викладачі університетів та закладів вищої освіти (КП – 2310.2); Після закінчення навчання в аспірантурі випускник даної ОНП має право продовжувати навчання в докторантурі. |
Обсяг освітньо-наукової програми | Програма підготовки докторів філософії за даною ОНП передбачає навчання впродовж 4-х років і включає освітню та наукову складові. Обов’язкова освітня складова програми за обсягом становить 51 кредит ЄКТС, із яких 36 кредитів стосуються формування стандартних компетентностей та є обов’язковими. Наступні 15 кредитів пропонуються здобувачеві для вибору. До обов’язкових компонент освітньо-наукової програми входять: універсальні навички дoслідника (9 кредитів), загальнонаукові компетентності (9 кредитів), мовні компетентності (6 кредитів) та глибинні знання (9 кредитів), практика (3 кредити). До вибіркових компонентів освітньо-наукової програми входять: курси за вибором з циклу дисциплін загальної підготовки (9 кредитів), курси за вибором з циклу дисциплін за фахом (6 кредитів). Наукoва складова передбачає здійснення власного наукового дoслідження під керівництвом одного або двох наукових керівників, та оформлення його результатів у вигляді дисертації. |
Рівень/цикл | НРКНРК України – 8 рівень, ЕQF-LLL – 8 рівень, QF-EHEA – третій цикл |
Передумови | Дозволяється проведення підготовки за очною (денною, вечірньою) формою навчання та заочною формою навчання осіб, які здобули освітній ступінь магістра зі спеціальності 221 «Стоматологія» |
Мова(и) Викладання | Українська |
Термін дії освітньо-наукової Програми | Термін дії освітньої програми – до наступної акредитації. |
Наявність акредитації | Освітньо-наукова програма є акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої oсвіти в 2021р. Сертифікат про акредитацію освітньої програми №1234, Рішення видачі ухвалене на засіданні 23 лютого 2021 р., протокол № 3 (46). Термін дії сертифікату – дo 01.07.2026 р. |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | https://nauka.meduniv.lviv.ua/wp-content/uploads/stomatolo giya-onp-2023.pdf |
Електронна адреса | science_dept@meduniv.lviv.ua vovk@mail.lviv.ua |
Мета освітньо-наукової програми
Здобуття аспірантами теоретичних знань, вмінь, навичок і компетентностей, oволодіння методологією наукoвoгo дослідження для продукування нових ідей та дослідницько-інноваційної діяльності, розв’язання міждисциплінарних питань стоматології, формулювання та реалізації теоретичних і практичних завдань, результати яких мають вагоме значення для здійснення наукового дослідження та його клінічного впровадження, організація і проведення викладацької діяльності.
Характеристика oсвітньо-наукової прoграми
Опис предметної області |
Об’єкт(и) вивчення та/або діяльності: профілактика, клініка, діагностика, диференційна діагностика та комплексне лікування різних патологічних станів у стоматології. |
Особливості програми |
Програма реалізується в малих групах здобувачів, які навчаються за індивідуальним навчальним планом, і передбачає поєднання загальнонаукової, фахової, науково- педагогічної та гуманітарної підготовки доктора філософії, що дозволяє формувати індивідуальну освітнютраєкторію. Особливістю є те, що здобуваючи відповідні знання, навички та вміння, необхідні для планування та виконання наукового дослідження, аналізу, узагальнення та успішного захисту його результатів, в тому числі – в іншомовному науковому та освітньому середовищі, аспіранти можуть: 1) вільно обирати очну (денну, вечірню) або заочну форму навчання; 2) набувати наукові/фахові компетентності в колективах провідних фундаментальних та клінічних наукових шкіл Університету (інших ЗВО) безпосередньо у досвідчених викладачів та професіоналів-практиків; 3) обирати напрямок наукових інтересів, використовуючи для їх реалізації можливості науково-дослідницької бази Університету; 4) навчання в аспірантурі поєднувати з практичною діяльністю; 5) здобувати нові компетентності під час вивчення курсу за вибором, формуючи індивідуальну освітню траєкторію; 6) оволодівати основами педагогіки під час педагогічної практики. |
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Здійснення процесу працевлаштування на посадах наукових і науково-педагогічних працівників у наукових установах, закладах вищої освіти, а також на посадах працівників найвищої кваліфікації у медичних закладах.
Після завершення навчання в аспірантурі та захисту дисертаційної роботи за даною освітньо-науковою програмою фахівець має право виконувати наступні професійні функції:
- науковий співробітник (зі спеціальності “Стоматологія”) (код КП-2222.1);
- викладач університетів та закладів вищої освіти – (КП– 2310);
- доцент – (КП – 2310.1);
- інші викладачі університетів та закладів вищої освіти (КП – 2310.2);
Після закінчення навчання в аспірантурі випускник даної ОНП має право продовжувати навчання в докторантурі.
Викладання та оцінювання
Викладання та навчання |
|
Оцінювання | Система оцінювання набутих знань здобувачів передбачає наступні види контролю:
Здійснення поточного контролю відбувається у вигляді:
Проміжний контроль набутих знань і навичок проводиться у вигляді річного звіту відповідно до індивідуального плану здобувача.
|
Вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за ОНП
Для здобуття освітнього ступеня доктора філософії можуть вступати особи, що
здобули освітній ступінь магістра зі спеціальності 221 Стоматологія галузі знань 22 Охорона здоров’я.
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття ступеня доктора філософії
51 кредит ЄКТС
Програмні компетентності та програмні результати навчання
Інтегральна компетентність |
Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми стоматології і дотичні міждисциплінарні проблеми, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. |
Загальні компетентності (ЗК) |
ЗК01. Здатність розв’язувати комплексні задачі на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням професійної етики та академічної доброчесності. ЗK02. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК03. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК04. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК05. Здатність до лідерства, керування колективом, праці в команді, фахового спілкування з непрофесіоналами у галузі стоматології та конструктивної взаємодії з іншими людьми незалежно від їх походження та особливостей культури, навіть при розв’язанні складних питань. |
Спеціальні (фахові) компетентності (СК) |
СК01. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в стоматології і дотичних до неї суміжних напрямів медицини і можуть бути опубліковані у провідних міжнародних наукових виданнях. СК02. Здатність ініціювати, розробляти та реалізовувати комплексні інноваційні проєкти в сфері стоматології та дотичні до них міждисциплінарні проєкти. СK03. Здатність презентувати та обговорювати результати наукових досліджень та інноваційних проєктів у сфері стоматології усно і письмово державною мовою та однією з офіційних мов Європейського Союзу, оприлюднювати результати досліджень у провідних міжнародних наукових виданнях. СK04. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність зі спеціальності «Стоматологія» у закладах вищої освіти. СК05. Здатність генерувати нові ідеї щодо розвитку теорії та практики стоматології, виявляти проблеми, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру в галузі охорони здоров’я, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень в стоматології. СК06. Здатність застосовувати сучасні цифрові технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій та навчальній діяльності. СК07. Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та комплексні ідеї у сфері стоматології та з дотичних міждисциплінарних питань. СК8. Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення. СК09. Здатність обирати методи та кінцеві положення дослідження відповідно до цілей та завдань наукового проєкту. СК010. Здатність застосовувати нові наукові знання (наукові дані) у науці, освіті та практиці охорони здоров’я. |
Нормативний зміст підготовки доктора філософії, сформульований у термінах результатів навчання
РН01. Володіти концептуальними та методологічними знаннями зі стоматології та на межі предметних областей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.
РН02. Глибоко розуміти загальні принципи та методи наук про здоров’я людини, основні тенденції їх розвитку, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних наукових розвідках у сфері стоматології та у викладацькій практиці
РН03. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень та прикладні проблеми стоматології державною та іноземними мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних міжнародних наукових виданнях.
РН04. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень, статистичного аналізу даних, наявні літературні дані.
РН05. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу медико-біологічної інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.
РН06. Застосовувати загальні принципи та методи досліджень у сфері охорони здоров’я, а також сучасні методи та інструменти, цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для провадження досліджень у сфері стоматології.
РН07. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти медичної направленості, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі проблеми у сфері медицини.
РН08. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері стоматології, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, розробляти і застосовувати інноваційні технології навчання, розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах вищої освіти.
РН09. Планувати і виконувати дослідження зі стоматології та з дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів та дотриманням норм професійної і академічної етики, біоетики, належної клінічної практики (GMP), критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань.
РН10. Розробляти та досліджувати моделі процесів і систем, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у сфері стоматології і та у дотичних міждисциплінарних напрямах.
РН11. Демонструвати безперервний розвиток власного інтелектуального та загальнокультурного рівнів, здатність до самореалізації у науковій, педагогічній та практичній діяльності.
Обов’язкові компоненти ОНП
Універсальні навички дослідника | ||
ОК 1 | Комунікативні знання для організації наукової діяльності | програма |
ОК 2 | Статистична обробка результатів науково-дослідної роботи | програма |
ОК 3 |
Професійне представлення результатів наукових досліджень та оформлення документації до захисту дисертації |
програма |
Загальнонаукові компетентності | ||
ОК 4 |
Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи. Етика наукових досліджень та академічна доброчесність |
програма |
ОК 5 | Наукознавство та міждисциплінарний діалог в охороні здоров’я | програма |
ОК 6 | Основи педагогіки вищої освіти | програма |
Мовні компетентності | ||
ОК 7 | Іноземна мова для академічних цілей | програма |
Глибинні знання | ||
ОК 8 | Сучасні питання діагностики та ортопедичного лікування часткової та повної адентії пацієнтів | програма |
ОК 9 | Актуальні питання сучасної пародонтології | програма |
ОК 10 | Сучасні методи діагностики та лікування в стоматології дитячого віку та ортодонтії |
програма |
Практика | ||
ОК 11 | Педагогічна практика | програма |
Вибіркові компоненти ОНП
ВК 1 Курс за вибором з циклу дисциплін загальної підготовки | |||
ВК 1.1 | Медичне право | програма | презентація |
ВК 1.2 | Комп’ютерні програми для виконання наукової роботи | програма | презентація |
ВК 1.3 | Професійна презентація результатів наукових досліджень | програма | презентація |
ВК 1.4 | Академічне письмо англійською (німецькою) мовою | програма | презентація |
ВК 1.5 | Тайм-менеджмент молодого науковця | програма | презентація |
ВК 1.6 | Основи вітчизняної та міжнародної грантової підготовки у професійному розвитку науковця | програма | презентація |
ВК 1.7 | Теоретичні і практичні основи написання наукових статей | програма | презентація |
ВК 1.8 | Методологія доказової медицини | програма | презентація |
ВК 1.9 | Підготовка до складання сертифікованого іспиту В2 | програма | презентація |
ВК 1.10 | Фармацевтична опіка та раціональна фармакотерапія в охороні здоров’я | програма | презентація |
ВК 1.11 | Біомеханіка та моделювання кісткової тканини щелеп під час ортодонтичного лікування | програма | презентація |
ВК 1.12 | Актуальні питання променевої діагностики та фізіотерапевтичного лікування в стоматології | програма | презентація |
ВК 2 Курс за вибором з циклу дисциплін за фахом | |||
ВК 2.1 | Актуальні питання сучасної стоматології | програма | презентація |
ВК 2.2 | Сучасний цифровий аналіз оклюзії при міждисциплінарному стоматологічному Лікуванні | програма | презентація |
ВК 2.3 | Практичне застосування науково обґрунтованих цифрових технологій в дентальній імплантології | програма | презентація |
ВК 2.4 | Діагностика та хірургічні способи лікування дефектів та деформацій тканинних структур зубо-щелепної системи хворих. | програма | презентація |
ВК 2.5 | Естетичні аспекти в ортодонтичному Лікуванні | програма | презентація |
ВК 2.6 | Сучасні аспекти етіології, клініки, діагностики, профілактики та лікування звужених зубних рядів | програма | презентація |
ВК 2.7 | Сучасний погляд на профілактику карієсу зубів у дітей | програма | презентація |
ВК 2.8 | Актуальні питання ендодонтії | програма | презентація |
ВК 2.9 | Актуальні питання лікування та профілактики захворювань слизової оболонки порожнини рота | програма | презентація |
ВК 2.10 | Актуальні питання лікування та профілактики захворювань твердих тканин зубів | програма | презентація |
ВК 2.11 | Актуальні питання захворювань тканин пародонта у дітей | програма | презентація |
ВК 2.12 | Ендодонтія в дитячій стоматології | програма | презентація |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 15 | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ |
51 |
Структурно-логічна схема ОНП
Академічна мобільність
- Національна кредитна мобільність (Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України “Про вищу освіту”. Положенням Університету передбачена можливість національної кредитної мобільності. Допускається перезарахування кредитів, отриманих в інших ЗВО України – відповідно до угод ЛНМУ імені Данила Галицького)
- Міжнародна кредитна мобільність (Міжнародна мобільність здійснюється на підставі Закону України “Про вищу освіту”. Положенням Університету передбачена можливість міжнародної кредитної мобільності. Допускається перезарахування кредитів, отриманих в інших ЗВО України – відповідно до угод ЛНМУ імені Данила Галицького)
Матриці відповідності
- Матриця відповідності програмних компетентностей і програмних результатів навчання обов’язковим компонентам (ОК)
- Матриця відповідності програмних компетентностей та програмних результатів навчання вибірковим компонентам з циклів дисциплін загальної підготовки (ВК 1)
- Матриця відповідності програмних компетентностей та програмних результатів навчання вибірковим компонентам з циклів дисциплін «Глибинні знання зі спеціальностей» (ВК 2)
Форми атестації
Форми атестації здобувачів вищої освіти | Атестація здобувачів ступеня доктора філософії в галузі знань 22 “Охорона здоров’я” за спеціальністю 221 “Стоматологія ” проводиться у формі публічного захисту завершеної дисертаційної роботи. |
Вимоги до дисертаційної роботи на здобуття ступеня доктора філософії та її захисту | Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 221 “Стоматологія” має містити нові науково обґрунтовані результати проведених здобувачем досліджень, які виконують конкретне наукове завдання, що має істотне значення для галузі знань “Охорона здоров’я” та підтверджуються документами, які засвідчують проведення таких досліджень, а також свідчать про особистий внесок здобувача в науку та характеризуються єдністю змісту. Дисертація має бути написана державною мовою. Дисертацію друкують на одному або на двох (за бажанням) боках аркуша білого паперу формату А4 (210х297 мм) через 1,5 міжрядкового інтервалу. Кегель – мітел (14 типографських пунктів). Допускається підготовка дисертаційної роботи в форматі LaTeX з відповідним стильовим оформленням. Текст дисертації необхідно друкувати, залишаючи поля таких розмірів: ліве – не менше 20 – 25 мм, праве – не менше 10 мм, верхнє – не менше 20 мм, нижнє – не менше 20 мм. Обсяг основного тексту дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 221 “Стоматологія”, галузі знань 22 Охорона здоров’я має становити 4,5-7 авторських аркушів (180 000 – 280 000 друкованих знаків з проміжками між словами або 108-168 сторінок друкованого тексту). До обсягу основного тексту дисертації відноситься текст дисертації до списку використаних джерел за включенням таблиць та ілюстрацій, які повністю займають площу сторінки. Документи, які отримує випускник на основі успішного проходження атестації Підготовка в аспірантурі завершується отриманням диплома доктора філософії після публічного захисту дисертації в разовій спеціалізованій вченій раді. |
Дотримання академічної доброчесності
Дотримання академічної доброчесності | З метою забезпечення основних принципів дотримання академічної доброчесності при навчанні на ОНП 221 «Стоматологія» проводиться: – формування колективу ЗВО, який не сприймає і не допускає академічну недоброчесність; |
створення умов нетерпимості до випадків академічного плагіату;створення експертних комісій для виявлення академічного плагіату в наукових статтях, монографіях, підручниках, навчальних та методичних виданнях, дисертаціях тощо;виявлення та притягнення до відповідальності винних у академічному плагіаті. | |
Запобігання та виявлення академічного плагіату | У ЛНМУ імені Данила Галицького розроблені та відповідно до них діють наступні процедури та заходи: Положення про первинну експертизу наукових праць на наявність академічного плагіату в Університеті (протокол №4-ВР від 28 вересня 2022року).Проводиться поточна первинна експертиза з виявлення та запобігання академічного плагіату наукових праць в Університеті програмами “PlagiarismDetectorPro”, “Viper”, “AdvegoPlagiatus”.Експертиза дисертаційних матеріалів здійснюється програмним забезпеченням “PlagiarismDetectorPro”, “AdvegoPlagiatus” (пороздільна перевірка), а також (для виконання вимог меморандумів МОН України) “Unichek”, “StrikePlagiarism”(у створених особистих кабінетах) з подальшим аналізом звітів подібності. |
Гарант і члени проєктної групи
Згідно наказу № 3753-з від 13.12.2023 року у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького створено робочу групу для перегляду та проведення самооцінювання освітньо-наукових програм для третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії галузі знань 22 «Охорона здоров’я» зі спеціальності:
221 Стоматологія:
Вовк Юрій Володимирович – керівник робочої групи, гарант освітньо-наукової програми, д-р мед. наук, проф., завідувач кафедри хірургічної та ортопедичної стоматології ФПДО;
Мартовлос Олеся Іванівна – член робочої групи, д-р мед. наук, проф. кафедри терапевтичної стоматології, пародонтології та стоматології факультету післядипломної освіти;
Гуменюк Ольга Михайлівна – член робочої групи, канд. мед. наук, доц. кафедри стоматології дитячого віку;
Ковпак Людмила Володимирівна – член робочої групи, канд. мед. наук, доц. кафедри хірургічної та ортопедичної стоматології ФПДО;
Шибінський Володимир Ярославович – член робочої групи, канд. мед. наук, доц. кафедри ортопедичної стоматології, директор стоматологічного медичного центру ЛНМУ імені Данила Галицького;
Мусій-Семенців Христина Григорівна – член робочої групи, канд. мед. наук, доц. кафедри ортодонтії;
Пилипів Наталія Володимирівна – член робочої групи, канд. мед. наук, доц. кафедри ортодонтії;
Шевчук Мар’яна Миколаївна – член робочої групи, доктор філософії (Ph.D.), доцентка кафедри терапевтичної стоматології, пародонтології та стоматології ФПДО;
Семчишин Ярина Олегівна – член робочої групи, аспірантка 3-го року навчання ОНП 221 Стоматологія;
Бяла Олександра-Христина Андріївна – член робочої групи, аспірантка 2-го року навчання ОНП 221 Стоматологія.
Освітньо-наукова програма pdf
Навчальний план
Розклад
Розклад на 2024-2025 навчальний рік
- для першого року
- для другого року
Рецензії
Відомості про самооцінювання ОНП для експериментального постакредитаційного моніторингу
Експертна група
Рішення національного агенства і забезпечення якості вищої освіти
Освітньо-наукова програма «Медицина» 2024
Загальна інформація
Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділу | Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) рівень |
Ступінь вищої освіти | Доктор філософії |
Галузь знань | 22 Охорона здоров’я |
Спеціальність | 222 Медицина |
Форма здобуття освіти | Очна (денна, вечірня), заочна |
Освітня кваліфікація | Доктор філософії медицини |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь освіти – доктор філософії Галузь знань – 22 Охорона здоров’я Спеціальність 222 Медицина |
Додаткові вимоги до правил прийому | Правила прийому до аспірантури затверджуються згідно додатку № 7 до «Правил прийому для здобуття вищої освіти у Львівському національному медичному університету імені Данила Галицького» |
Академічні права випускників | Здобуття наукового ступеня доктора наук. Здобуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих. |
Працевлаштування випускників та подальше навчання | Після успішного завершення навчання випускники можуть працювати у вищих навчальних закладах МОЗ та МОН України, науково-дослідних установах, закладах охорони здоров’я та галузевих установах різних відомств на посадах, що відповідають кодам: кваліфікатора професій ДК 003:2010 (КП 2310 – викладач ЗВО, КП 2310.1 – доцент та професор, КП 2310.2 – викладач ЗВО, КП 2221.1 – науковий співробітник (лікувальна справа, крім стоматології), КП 2229.1 – науковий співробітник-консультант (галузь медицини, крім сестринської справи та акушерства)), та класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 (Секція М – Професійна, наукова та технічна діяльність, Розділ 72 – Наукові дослідження та розробки, Група 72.1 (Клас 72.19) – Дослідження й експериментальні розробки у сфері природничих і технічних наук, Розділ 74 (Група 74.9, Клас 74.90) – Інша професійна, наукова та технічна діяльність, Секція Р – Освіта, Розділ 85 – Освіта, Група 85.4 (Клас 85.42) – Вища освіта). |
Обсяг освітньо-наукової програми | Програма підготовки докторів філософії розрахована на 4 роки і включає освітню й наукову складові. Обсяг обов’язкової освітньої складової програми становить 51 кредит ЄКТС: 36 кредитів обов’язкових навчальних дисциплін, 15 кредитів дисциплін на вибір. До обов’язкових компонент ОНП входять: універсальні навички дoслідника (9 кредитів), загальнонаукові компетентності (9 кредитів), мовні компетентності (6 кредитів), глибинні знання (9 25 кредитів), практика (3 кредити). До вибіркових компонентів ОНП входять: курси за вибором з циклу дисциплін загальної підготовки (ВК 1), курси за вибором з циклу дисциплін «Глибинні знання зі спеціальностей» (ВК 2), курси за вибором з циклу дисциплін за фахом (ВК 3). Аспірант обирає мінімум по 1 дисципліні з переліку ВК 1 і ВК 2, та мінімум 3 дисципліни з переліку ВК 3. Загальний обсяг курсів за вибором – не менше 15 кредитів. Наукoва складова передбачає здійснення власного наукового дoслідження під керівництвом одного або двох наукових керівників, та оформлення його результатів у вигляді дисертації. |
Рівень/цикл | НРК України – 8 рівень, QF-EHEA – третій цикл, ЕQF- LLL – 8 рівень. |
Передумови | Дозволяється проведення підготовки за очною (денною, вечірньою) формою навчання та заочною формою навчання осіб, які здобули освітній ступінь магістра (освітньо кваліфікаційний рівень – спеціаліст) зі спеціальності 222 «Медицина». |
Мова(и) Викладання | Українська |
Термін дії освітньо-наукової Програми | до 01.07.2027 р. |
Наявність акредитації | Освітньо-наукова програма є акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої oсвіти у 2021р. Сертифікат про акредитацію освітньої програми №2197, Рішення видачі ухвалене на засіданні 27 серпня 2021 р., протокол № 14 (57). Термін дії сертифікату – дo 01.07.2027 р. |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | https://nauka.meduniv.lviv.ua/wp- content/uploads/onp_medycyna.pdf |
Електронна адреса | science_dept@meduniv.lviv.ua profsolomenchuk@ukr.net |
Мета освітньо-наукової програми
Підготовка конкурентноспроможного на ринку праці фахівця вищої кваліфікації нового покоління, здатного формулювати та ефективно вирішувати складні завдання та комплексні наукові й практичні проблеми в галузі медицини, організовувати і виконувати власну науководослідницьку роботу, результатом якої є генерування нових систематизованих знань, ідей, концепцій, що мають теоретичне і практичне значення, можуть успішно впроваджуватись у вітчизняний й міжнародний дослідницький та освітній простір, практичну медицину та інші сфери життя; спроможного до саморозвитку і самовдосконалення за напрямками наукової, викладацької, професійної медичної, світоглядної та культурної діяльності.
Характеристика oсвітньо-наукової прoграми
Викладання та оцінювання
Викладання та навчання | Організація освітнього процесу передбачає оптимальне поєднання традиційних (лекції, аудиторні заняття (практичні, семінарські, індивідуальні, консультації), самостійна робота, педагогічна практика) та інноваційних форм і методів навчання (тренінги, імітаційне навчання, майстер-класи, наукові проекти, кейс- навчання, проблемно-пошукове навчання, викладання рівний рівному, вебінари тощо). Викладання та навчання грунтується на принципах гуманізму, компетентності, здобувач-орієнтованості та академічної свободи, що передбачає самостійність та незалежність всіх учасників освітнього процесу, які взаємодіють на засадах розвитку творчості, свободи думки і слова, безперешкодного поширення інформації, вільного вибору методів (засобів) навчання, свободи при формуванні індивідуальної освітньої траєкторії здобувана. Аспіранти мають можливість брати участь у формуванні і корекції ОНП, самовдосконалюватись в умовах неформального та інформального навчання тощо. Серед форм і методів викладання/навчання головний акцент надається: |
Оцінювання | Система оцінювання знань, умінь та навичок аспірантів, набутих під час вивчення всіх обов’язкових і вибіркових дисциплін в межах ОНП та виконання її наукової складової передбачає використання трьох форм контролю (поточного, проміжного і підсумкового) із застосуванням двох взаємоконвертованих шкал оцінювання (200-бальної і традиційної вітчизняної 4-бальної) та двох форм атестації здобувачів (щорічної і заключної). При оцінюванні результатів навчальної діяльності аспірантів із засвоєння обов’язкових і вибіркових дисциплін перевага надається стандартизованим методам: тестуванню, структурованому за процедурою контролю практичних навиків та вмінь в умовах реальної клінічної або лабораторної практики, структурованій письмовій роботі. Поточний контроль знань та вмінь проводиться під час практичних занять, семінарів і самостійної роботи, в т.ч. за підсумками апробації результатів досліджень у вигляді наукових публікацій чи доповідей. Результати поточного контролю є основною інформацією для визначення успішності аспіранта при проведенні проміжного і підсумкового контролю. Підсумковий контроль проводиться з метою встановлення інтегральної оцінки результатів навчання у вигляді заліку чи екзамену із засвоєння навчальної дисципліни. На підставі виконання всіх видів робіт та отримання позитивних оцінок поточного й підсумкового контролю аспіранту зараховується відповідна кількість кредитів ЄКТС, що свідчить про досягнення ним очікуваних результатів навчання за відповідною навчальною дисципліною. Відомості щодо оцінювання вносяться в індивідуальний план здобувана. Періодичність, терміни, порядок, форми і методики проведення підсумкового контролю визначаються навчальним планом та програмою навчальної дисципліни. Проміжний контроль (щорічна атестація) відбуваєтьсяу формі річного звіту наприкінці навчального року відповідно до індивідуального плану і є обов’язковою формою звітності аспірантів всіх форм навчання. Проводиться з метою оцінки успішності виконання всіх передбачених на цей період часу видів робіт здобувана. Заключна атестація здійснюється шляхом публічного захисту наукових досягнень у формі дисертації у разовій спеціалізованій вченій раді. До захисту дисертації допускаються здобувані, які у повному обсязі виконали індивідуальний план за освітньою (в кредитах ЄКТС) та науковою складовими ОНП. Процедура проведення контрольних заходів під час оцінювання результатів навчальної діяльності аспірантів в Університеті регулюється положеннями: про організацію освітньо-наукового процесу здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії; про підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук; про критерії, правила і процедуру оцінювання результатів навчальної діяльності аспірантів та здобувачів за третім освітньо- науковим рівнем вищої освіти. Перелічені документи є у вільному доступі на офіційному веб-сайті Університету.шляхом публічного. |
Вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за ОНП
Для здобуття освітнього ступеня доктора філософії можуть вступати особи, що здобули освітній ступінь магістра/спеціаліста за спеціальністю 222 Медицина
галузі знань 22 Охорона здоров’я.
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття ступеня доктора філософії
51 кредит ЄКТС
Обов’язкові компоненти ОНП
Універсальні навички дослідника | |||
ОК 1 | Комунікативні знання для організації наукової діяльності | програма | силабус |
ОК 2 | Статистична обробка результатів науково-дослідної роботи | програма | силабус |
ОК 3 |
Професійне представлення результатів наукових досліджень та оформлення документації до захисту дисертації |
програма | силабус |
Загальнонаукові компетентності | |||
ОК 4 |
Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи. Етика наукових досліджень та академічна доброчесність |
програма | силабус |
ОК 5 | Наукознавство та міждисциплінарний діалог в охороні здоров’я | програма | силабус |
ОК 6 | Основи педагогіки вищої освіти | програма | силабус |
Мовні компетентності | |||
ОК 7 | Іноземна мова для академічних цілей | програма | силабус |
Глибинні знання | |||
ОК 8 | Нове в розвитку імунопатології, її діагностиці та лікуванні | програма | силабус |
ОК 9 | Біохімічні маркери функціонального стану організму | програма | силабус |
ОК 10 | Вибрані питання превентивної медицини | програма | силабус |
Практика | |||
ОК 11 | Педагогічна практика | програма | силабус |
Вибіркові компоненти ОНП
Аспірант обирає мінімум по 1 дисципліні з переліку ВК 1 і ВК 2, та мінімум 3 дисципліни з переліку ВК 3. Загальний обсяг курсів за вибором – не менше 15 кредитів | |
ВК 1 Курс за вибором з циклу дисциплін загальної підготовки | |
ВК 1.1 | Медичне право |
ВК 1.2 | Комп’ютерні програми для виконання наукової роботи |
ВК 1.3 | Шляхи побудови експерименту. Професійне та бібліографічне програмне забезпечення наукових досліджень |
ВК 1.4 | Академічне письмо англійською (німецькою) мовою |
ВК 1.5 | Тайм-менеджмент молодого науковця |
ВК 1.6 | Основи вітчизняної та міжнародної грантової підготовки у професійному розвитку науковця |
ВК 1.7 | Теоретичні і практичні основи написання наукових статей |
ВК 2 Курс за вибором з циклу дисциплін «Глибинні знання зі спеціальностей» | |
ВК 2.1 | Доказова медицина |
ВК 2.2 | Сучасні виклики у клінічній мікробіології |
ВК 2.3 | Основи клінічної патоморфології |
ВК 2.4 | Сучасні напрямки розвитку внутрішньої медицини |
ВК 2.5 | Коморбідна патологія у практиці лікаря-інтерніста |
ВК 2.6 | Фармацевтична опіка та раціональна фармакотерапія в охороні здоров’я |
ВК 2.7 | Основи КТ, МРТ-діагностики |
ВК 2.8 | Біокон’югація та методи детекції в сучасній діагностиці |
ВК 2.9 | Фізіологічні аспекти здорового харчування. Клінічні основи нутріциології та дієтології. |
ВК 2.10 | Клітинна та молекулярна імунологія |
ВК 2.11 | Вибрані питання патофізіології систем організму людини |
ВК 2.12 | Основи економіки в медицині |
ВК 2.13 | Комунікативні знання та навички в медицині. Інновації в педагогічній психології |
Рецензії
Освітньо-наукова програма «Фармація, промислова фармація» 2024
Освітньо-наукова програма «Педіатрія» 2024
Освітньо наукові програми за попередні роки
Освітньо-наукова програма «Медицина»
Освітньо-наукова програма «Стоматологія»
Освітньо-наукова програма «Медицина»
Освітньо-наукова програма «Фармація, промислова фармація»
Освітньо-наукова програма «Педіатрія»