Освітньо наукові програми 2023 рік
Освітньо-наукова програма «Cтоматологія» 2023
Освітньо-наукова програма «Медицина» 2023
Загальна інформація
Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділу | Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) рівень |
Ступінь вищої освіти | Доктор філософії |
Галузь знань | 22 Охорона здоров’я |
Спеціальність | 222 Медицина |
Форма здобуття освіти | Очна (денна, вечірня), заочна |
Освітня кваліфікація | Доктор філософії медицини |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь освіти – доктор філософії Галузь знань – 22 Охорона здоров’я Спеціальність 222 Медицина |
Додаткові вимоги до правил прийому | Правила прийому до аспірантури затверджуються згідно додатку № 7 до «Правил прийому для здобуття вищої освіти у Львівському національному медичному університету імені Данила Галицького» |
Академічні права випускників | Здобуття наукового ступеня доктора наук. Здобуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих. |
Працевлаштування випускників та подальше навчання | Після успішного завершення навчання випускники можуть працювати у вищих навчальних закладах МОЗ та МОН України, науково-дослідних установах, закладах охорони здоров’я та галузевих установах різних відомств на посадах, що відповідають кодам: кваліфікатора професій ДК 003:2010 (КП 2310 – викладач ЗВО, КП 2310.1 – доцент та професор, КП 2310.2 – викладач ЗВО, КП 2221.1 – науковий співробітник (лікувальна справа, крім стоматології), КП 2229.1 – науковий співробітник-консультант (галузь медицини, крім сестринської справи та акушерства)), та класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 (Секція М – Професійна, наукова та технічна діяльність, Розділ 72 – Наукові дослідження та розробки, Група 72.1 (Клас 72.19) – Дослідження й експериментальні розробки у сфері природничих і технічних наук, Розділ 74 (Група 74.9, Клас 74.90) – Інша професійна, наукова та технічна діяльність, Секція Р – Освіта, Розділ 85 – Освіта, Група 85.4 (Клас 85.42) – Вища освіта). |
Обсяг освітньо-наукової програми | Програма підготовки докторів філософії розрахована на 4 роки і включає освітню й наукову складові. Обсяг обов’язкової освітньої складової програми становить 51 кредит ЄКТС: 36 кредитів обов’язкових навчальних дисциплін, 15 кредитів дисциплін на вибір. До обов’язкових компонент ОНП входять: універсальні навички дoслідника (9 кредитів), загальнонаукові компетентності (9 кредитів), мовні компетентності (6 кредитів), глибинні знання (9 25 кредитів), практика (3 кредити). До вибіркових компонентів ОНП входять: курси за вибором з циклу дисциплін загальної підготовки (ВК 1), курси за вибором з циклу дисциплін «Глибинні знання зі спеціальностей» (ВК 2), курси за вибором з циклу дисциплін за фахом (ВК 3). Аспірант обирає мінімум по 1 дисципліні з переліку ВК 1 і ВК 2, та мінімум 3 дисципліни з переліку ВК 3. Загальний обсяг курсів за вибором – не менше 15 кредитів. Наукoва складова передбачає здійснення власного наукового дoслідження під керівництвом одного або двох наукових керівників, та оформлення його результатів у вигляді дисертації. |
Рівень/цикл | НРК України – 8 рівень, QF-EHEA – третій цикл, ЕQF- LLL – 8 рівень. |
Передумови | Дозволяється проведення підготовки за очною (денною, вечірньою) формою навчання та заочною формою навчання осіб, які здобули освітній ступінь магістра (освітньо кваліфікаційний рівень – спеціаліст) зі спеціальності 222 «Медицина». |
Мова(и) Викладання | Українська |
Термін дії освітньо-наукової Програми | до 01.07.2027 р. |
Наявність акредитації | Освітньо-наукова програма є акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої oсвіти у 2021р. Сертифікат про акредитацію освітньої програми №2197, Рішення видачі ухвалене на засіданні 27 серпня 2021 р., протокол № 14 (57). Термін дії сертифікату – дo 01.07.2027 р. |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | https://nauka.meduniv.lviv.ua/wp- content/uploads/onp_medycyna.pdf |
Електронна адреса | science_dept@meduniv.lviv.ua profsolomenchuk@ukr.net |
Мета освітньо-наукової програми
Підготовка конкурентноспроможного на ринку праці фахівця вищої кваліфікації нового покоління, здатного формулювати та ефективно вирішувати складні завдання та комплексні наукові й практичні проблеми в галузі медицини, організовувати і виконувати власну науководослідницьку роботу, результатом якої є генерування нових систематизованих знань, ідей, концепцій, що мають теоретичне і практичне значення, можуть успішно впроваджуватись у вітчизняний й міжнародний дослідницький та освітній простір, практичну медицину та інші сфери життя; спроможного до саморозвитку і самовдосконалення за напрямками наукової, викладацької, професійної медичної, світоглядної та культурної діяльності.
Характеристика oсвітньо-наукової прoграми
Опис предметної області | Об’єкт вивчення та діяльності: актуальні проблеми та завдання теоретичної і клінічної медицини, сучасна методологія організації наукового дослідження, аналіз і систематизація отриманих даних, презентація результатів в науковому та освітянському середовищі. Цілі навчання: оволодіння знаннями, навичками та вміннями висококваліфікованого фахівця-дослідника, здатного організувати та провести власне наукове дослідження, результати якого дозволять вирішити складні актуальні завдання та комплексну проблему фундаментальної чи практичної медицини шляхом отримання і впровадження в освіту та практику інноваційних ідей, концепцій, знань. Теоретичний зміст предметної області: наукова етика та методологія наукового дослідження, принципи доказовості та інноваційності в охороні здоров’я, спеціальність за напрямком наукового дослідження, мовні компетентності та комунікаційні знання для наукової і педагогічної діяльності, технології презентації результатів науковогоvдослідження, управління науковою інформацією, педагогічні навики. Методи, способи та технологічні прийоми: лекції, семінарські та практичні заняття, педагогічна практика, самостійна робота, проблемно-пошукове навчання, дистанційне навчання, імітаційне навчання, кейс-навчання, мозковий штурм, майстер-класи, тренінги, викладання рівний рівному тощо – для реалізації освітньої складової програми; методи наукового дослідження за обраним напрямком і статистичного аналізу, технології інформаційного пошуку та реєстрації інтелектуальної власності, методологія комунікації, іншомовного спілкування, письмової та усної презентації результатів дослідження на базі нових інформаційно-комунікаційних технологій. Інструменти та обладнання: сучасне обладнання, що відповідає методам, передбаченим для проведення наукового дослідження за обраним науковим напрямком клінічної та фундаментальної медицини. |
Особливості програми | Програма реалізується в малих групах здобувачів, які навчаються за індивідуальним навчальним планом, і передбачає поєднання загальнонаукової, фахової, науково-педагогічної та гуманітарної підготовки доктора філософії, що дозволяє формувати індивідуальну освітню траєкторію. Особливістю є те, що здобуваючи відповідні знання, навички та вміння, необхідні для планування та виконання наукового дослідження, аналізу, узагальнення та успішного захисту його результатів, в тому числі – в іншомовному науковому та освітньому середовищі, аспіранти можуть: 1) вільно обирати очну (денну, вечірню) або заочну форму навчання; 2) набувати наукові/фахові компетентності в колективах провідних фундаментальних та клінічних наукових шкіл Університету (інших ЗВО) безпосередньо у освідчених викладачів та професіоналівпрактиків; 3) обирати напрямок наукових інтересів, використовуючи для їх реалізації можливості науково-дослідницької бази Університету; 4) навчання в аспірантурі поєднувати з практичною діяльністю за фахом; 5) здобувати нові компетентності під час вивчення курсу за вибором, формуючи індивідуальну освітню траєкторію; 6) оволодівати основами педагогіки під час педагогічної практики. |
Викладання та оцінювання
Викладання та навчання | Організація освітнього процесу передбачає оптимальне поєднання традиційних (лекції, аудиторні заняття (практичні, семінарські, індивідуальні, консультації), самостійна робота, педагогічна практика) та інноваційних форм і методів навчання (тренінги, імітаційне навчання, майстер-класи, наукові проекти, кейс- навчання, проблемно-пошукове навчання, викладання рівний рівному, вебінари тощо). Викладання та навчання грунтується на принципах гуманізму, компетентності, здобувач-орієнтованості та академічної свободи, що передбачає самостійність та незалежність всіх учасників освітнього процесу, які взаємодіють на засадах розвитку творчості, свободи думки і слова, безперешкодного поширення інформації, вільного вибору методів (засобів) навчання, свободи при формуванні індивідуальної освітньої траєкторії здобувана. Аспіранти мають можливість брати участь у формуванні і корекції ОНП, самовдосконалюватись в умовах неформального та інформального навчання тощо. Серед форм і методів викладання/навчання головний акцент надається: |
Оцінювання | Система оцінювання знань, умінь та навичок аспірантів, набутих під час вивчення всіх обов’язкових і вибіркових дисциплін в межах ОНП та виконання її наукової складової передбачає використання трьох форм контролю (поточного, проміжного і підсумкового) із застосуванням двох взаємоконвертованих шкал оцінювання (200-бальної і традиційної вітчизняної 4-бальної) та двох форм атестації здобувачів (щорічної і заключної). При оцінюванні результатів навчальної діяльності аспірантів із засвоєння обов’язкових і вибіркових дисциплін перевага надається стандартизованим методам: тестуванню, структурованому за процедурою контролю практичних навиків та вмінь в умовах реальної клінічної або лабораторної практики, структурованій письмовій роботі. Поточний контроль знань та вмінь проводиться під час практичних занять, семінарів і самостійної роботи, в т.ч. за підсумками апробації результатів досліджень у вигляді наукових публікацій чи доповідей. Результати поточного контролю є основною інформацією для визначення успішності аспіранта при проведенні проміжного і підсумкового контролю. Підсумковий контроль проводиться з метою встановлення інтегральної оцінки результатів навчання у вигляді заліку чи екзамену із засвоєння навчальної дисципліни. На підставі виконання всіх видів робіт та отримання позитивних оцінок поточного й підсумкового контролю аспіранту зараховується відповідна кількість кредитів ЄКТС, що свідчить про досягнення ним очікуваних результатів навчання за відповідною навчальною дисципліною. Відомості щодо оцінювання вносяться в індивідуальний план здобувана. Періодичність, терміни, порядок, форми і методики проведення підсумкового контролю визначаються навчальним планом та програмою навчальної дисципліни. Проміжний контроль (щорічна атестація) відбуваєтьсяу формі річного звіту наприкінці навчального року відповідно до індивідуального плану і є обов’язковою формою звітності аспірантів всіх форм навчання. Проводиться з метою оцінки успішності виконання всіх передбачених на цей період часу видів робіт здобувана. Заключна атестація здійснюється шляхом публічного захисту наукових досягнень у формі дисертації у разовій спеціалізованій вченій раді. До захисту дисертації допускаються здобувані, які у повному обсязі виконали індивідуальний план за освітньою (в кредитах ЄКТС) та науковою складовими ОНП. Процедура проведення контрольних заходів під час оцінювання результатів навчальної діяльності аспірантів в Університеті регулюється положеннями: про організацію освітньо-наукового процесу здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії; про підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук; про критерії, правила і процедуру оцінювання результатів навчальної діяльності аспірантів та здобувачів за третім освітньо- науковим рівнем вищої освіти. Перелічені документи є у вільному доступі на офіційному веб-сайті Університету.шляхом публічного. |
Вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за ОНП
Для здобуття освітнього ступеня доктора філософії можуть вступати особи, що здобули освітній ступінь магістра/спеціаліста за спеціальністю 222 Медицина
галузі знань 22 Охорона здоров’я.
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття ступеня доктора філософії
51 кредит ЄКТС
Обов’язкові компоненти ОНП
Універсальні навички дослідника | |||
ОК 1 | Комунікативні знання для організації наукової діяльності | програма | силабус |
ОК 2 | Статистична обробка результатів науково-дослідної роботи | програма | силабус |
ОК 3 |
Професійне представлення результатів наукових досліджень та оформлення документації до захисту дисертації |
програма | силабус |
Загальнонаукові компетентності | |||
ОК 4 |
Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи. Етика наукових досліджень та академічна доброчесність |
програма | силабус |
ОК 5 | Наукознавство та міждисциплінарний діалог в охороні здоров’я | програма | силабус |
ОК 6 | Основи педагогіки вищої освіти | програма | силабус |
Мовні компетентності | |||
ОК 7 | Іноземна мова для академічних цілей | програма | силабус |
Глибинні знання | |||
ОК 8 | Нове в розвитку імунопатології, її діагностиці та лікуванні | програма | силабус |
ОК 9 | Біохімічні маркери функціонального стану організму | програма | силабус |
ОК 10 | Вибрані питання превентивної медицини | програма | силабус |
Практика | |||
ОК 11 | Педагогічна практика | програма | силабус |
Вибіркові компоненти ОНП
Аспірант обирає мінімум по 1 дисципліні з переліку ВК 1 і ВК 2, та мінімум 3 дисципліни з переліку ВК 3. Загальний обсяг курсів за вибором – не менше 15 кредитів | |
ВК 1 Курс за вибором з циклу дисциплін загальної підготовки | |
ВК 1.1 | Медичне право |
ВК 1.2 | Комп’ютерні програми для виконання наукової роботи |
ВК 1.3 | Шляхи побудови експерименту. Професійне та бібліографічне програмне забезпечення наукових досліджень |
ВК 1.4 | Академічне письмо англійською (німецькою) мовою |
ВК 1.5 | Тайм-менеджмент молодого науковця |
ВК 1.6 | Основи вітчизняної та міжнародної грантової підготовки у професійному розвитку науковця |
ВК 1.7 | Теоретичні і практичні основи написання наукових статей |
ВК 2 Курс за вибором з циклу дисциплін «Глибинні знання зі спеціальностей» | |
ВК 2.1 | Доказова медицина |
ВК 2.2 | Сучасні виклики у клінічній мікробіології |
ВК 2.3 | Основи клінічної патоморфології |
ВК 2.4 | Сучасні напрямки розвитку внутрішньої медицини |
ВК 2.5 | Коморбідна патологія у практиці лікаря-інтерніста |
ВК 2.6 | Фармацевтична опіка та раціональна фармакотерапія в охороні здоров’я |
ВК 2.7 | Основи КТ, МРТ-діагностики |
ВК 2.8 | Біокон’югація та методи детекції в сучасній діагностиці |
ВК 2.9 | Фізіологічні аспекти здорового харчування. Клінічні основи нутріциології та дієтології. |
ВК 2.10 | Клітинна та молекулярна імунологія |
ВК 2.11 | Вибрані питання патофізіології систем організму людини |
ВК 2.12 | Основи економіки в медицині |
ВК 2.13 | Комунікативні знання та навички в медицині. Інновації в педагогічній психології |
Рецензії
Освітньо-наукова програма «Фармація, промислова фармація» 2023
Освітньо-наукова програма «Педіатрія» 2023
Освітньо наукові програми за попередні роки
Освітньо-наукова програма «Медицина»
Освітньо-наукова програма «Стоматологія» 2021
Освітньо-наукова програма «Медицина»
Освітньо-наукова програма «Стоматологія» 2019
Рецензії
Освітньо-наукова програма «Фармація, промислова фармація»
Освітньо-наукова програма «Педіатрія»